Kanonoverskud på Sydhavsøerne trods finanskrise

Medarbejderstaben hos nyetableret rådgivningsfirma er på 2½ år vokset fra 2-15 medarbejdere – fortrinsvis akademikere – og firmaet forventer at ansætte flere medarbejdere i den kommende tid

NIRAS er en af de førende rådgivende virksomheder i Danmark med kompetencer inden for byggeri, anlæg og forsyning, miljø, klima og energi, samt infrastruktur planlægning og økonomi.

NIRAS har kontorer 16 steder i Danmark, datterselskaber i 10 lande og er stærkt repræsenteret i Østersøregionen med afdelinger i Estland, Finland, Polen, Sverige og Ukraine.

NIRAS etablerede kontor i Nykøbing på Falster i efteråret 2006. Siden etableringen er opgavemængden og antallet af medarbejdere steget markant.

NIRAS havde 2 ansatte ved etableringen i Nykøbing i 2006. I dag er der 15 ansatte, fortrinsvis akademikere.

Liane Lohse, biolog, chefkonsulent og daglig leder af kontoret i Nykøbing F, siger:

– Det er usædvanligt med så voldsom en vækst i akademiske arbejdspladser i et område som vores. De seneste 2 nye medarbejdere begyndte her den 1. august i år – og vi forventer at skal ud og søge nye igen om et par måneder. Vi er konstant under udvikling – og konstant på udkig efter dygtige medarbejdere. Hvis der er dygtige ansøgere, der banker på vores dør, som vi ikke har brug for lige her og nu, så lader vi dem ikke gå igen. Så finder vi arbejde til dem.

NIRAS ser meget positivt på den udvikling Lolland-Falster har gennemgået de seneste år samt den kommende udvikling af området med etablering af den faste forbindelse over Femern Bælt.

Liane Lohse: Det er vigtigt at pointere, at vi var her før den faste forbindelse blev vedtaget. Det er ikke på grund af den, at vi tror på en rivende udvikling på Sydhavsøerne. Men nu er den faste forbindelse besluttet, og det vil helt sikket give området et stort løft. Vi er allerede i netværk med de personer og virksomheder, der har planer om at gå ind i byggeriet, siger Liane Lohse og tilføjer: Hele sidste år oplevede vi en enorm vækst. Vi havde et kanonoverskud, som sprængte alle vores forventninger…

For yderligere oplysninger – kontakt:

Liane Lohse

Direkte 48 10 57 61