Meldgaard åbner afdeling på Transport-center Cargo Syd

Meldgaard Gruppen – miljø, transport, industri, foder- og dyreartikler – med hovedsæde i Aabenraa, åbner nu kontor for virksomhedens transportsektion på Transport-Center Cargo Syd ved Nørre Alslev på Nordfalster.

Den sønderjyske virksomhed, der i dag har 650 medarbejdere og 225 lastbiler fordelt på renovationsbiler, trækkere og containerbiler, etablerer nu en ”base” for virksomhedens transportsektion på den sydøstlige del af Sjælland. Det er den spændende udvikling på infrastrukturområdet på Lolland-Falster og Sydsjælland, der ligger til grund for, at Meldgaard ønsker fodfæste på Transport-center Cargo Syd.

Dertil kommer de øvrige byggeprojekter i Region Sjælland som gør, at udviklingspotentialet i landsdelen de kommende mange år vil være en interessant udfordring for transport- og logistikbranchen.

Meldgaard er dog allerede til stede i landsdelen, idet Meldgaard Miljø A/S har ansvaret for 50 procent af dagrenovationen i kommunerne Lolland og Vordingborg.

Tina M. Bonnichsen, afdelingschef:

Meldgaard er en god, sund sønderjysk virksomhed, der ser frem til et konstruktivt samarbejde med lokale aktører på Lolland-Falster. Melgaard er alene en leverandør-virksomhed, men en virksomhed, der lægger vægt på gode samarbejdsrelationer.

Social ansvarlighed er en stor del af virksomhedens hverdag, hvilket betyder, at virksomheden er åben for praktik- og lærlingepladser.

Morten Rasmusen, salgs- og forretningsudvikling:

Meldgaard Gruppen er et familieforetagende, hvor direktionen består af de tre søskende, Lasse, Henrik og Line Meldgaard. Det er det sønderjyske sindelag, der præger Aabenraa-virksomheden, forstået derhen, at tonen i virksomheden er uhøjtidelig, helt nede på jorden – og at samtlige 650 medarbejdere udgør et team.

Idegrundlaget drives gennem Meldgaards frie omgangstone og fælles forståelse for kvalitet og service.

Firmaet består af 14 selvstændige afdelinger, som er fordelt på selskaberne Meldgaard A/S, Meldgaard Miljø A/S og Meldgaard Transport A/S

Med hovedsæde i Aabenraa og afdeling på Falster ligger Meldgaards transportsektion centralt placeret ved ind- udsejlingen til Østersøregionen og i korridoren, der forbinder Skandinavien med det øvrige Europa.